Saturday, November 13, 2010

Gadis Kebaya Merah

Okeeyyy..... mane nak start ek? Oh, oh, ok, pasal MUET pagi tadi, sebelum aku masuk dalam bilik tutor untuk Reading Test ada la ternampak sorang gurl ni. Mula2 tengok memang la buat tak tau je, pastu aku tenung lama sikit, rasa macam kenal je, tapi sape ye? Waktu tu dia pakai spek. Hati ni kata gurl ni orang yang sama dengan 'si dia'. Geram punya pasal, aku sekali lagi tenung dia sambil berimaginasi dia tanpa spek. Rasa ada iras2 la, tapi tengok 2,3 kali raut wajah macam lain sikit. Taktau la, mungkin perasaan je kot. Takpe... esok lusa aku akan tanya face-to-face dengan 'si dia'.

Weeeeeeeeeehhhhhh..... apa lari tajuk ni wei! Sembang kata nak cakap pasal MUET, tapi sembang pasal gurl... apa punya turr. Okey, let's back on topic, tadi waktu Reading Test punya la hapah x masuk waktu baca artikel tu. Last2 aku tengok soalan terus jawab ikut lojik...hehehe, agak2 ok tak buat macam tu? Tak kisah la, nasib baik bulat2 je, eh, hitam2kan je...

Habih test Reading, dia bagi setengah jam rehat sat, waktu keluar terserempak lagi dengan gurl ni, dia pakai baju kebaya merah pekat, tudung hitam, kain batik kot kalau tak silap. Gurl ni pun duduk kat atas benda alah ni(sori taktau nama benda kat tepi tingkap nih), dia tengah diskus balik kot soalan tadi dengan kawan dia. Aku rasa macam nak tegur, tapi segan la pulak tengok keliling dia ramai pulak budak pompuan. Pastu waktu nak masuk balik untuk Writing Test, aku rasa dia ada perasan aku tenung dia lama2, tapi dia buat2 macam tak nampak, hmmm...mungkin orang lain kot

Weeeehhh, weeeeeehhhhh! Lari tajuk lagi... ok masuk Writing Test. Soalan 1 ok la kot buat report, tapi yg soalan 2 ni bikin panas sikit, ada ke tanye pasal kawin... adoi, ni yang lemah ni. Tulis punya tulis sampai satu point pasal masalah sosial, mungkin sebab ikutkan perasaan kot, aku tertulis pasal Sekolah Harapan siap tulis "government's stupid idea" lagi... Bajet kalau kantoi dengan kerajaan, mau dibuangnye aku dari matrik gopeng nih, haha!

Waktu Listening Test pulak, ada la sikit2 tak dapat dengar, memang pelat omputih la dia punya audio, camno nak jawab seh! Lantak la, sekali lagi aku jawab ikut lojik, hehe...

Waktu nak balik, aku nampak pompuan yang berbaju kebaya merah ni laju je turun tangga, nak balik. Aku pun kejar la(tak lari, jalan je), tapi.... adoi aku tak suka part ni, tengok2 pompuan lain daaaa... baju je sama.... aku pun tunggu dekat anjung, kot2 dia ada nak beli apa2 ke(hari ni ada orang luar bukak kedai kat kolej). Tunggu punya tunggu... ternampak si dia turun dari tangga, tapi malang tak berbau dia tak singgah pun gerai tu, terus dia balik bilik... takpe la, kalau ada jodoh boleh jumpa lagi, cewah!

2 comments:

Ezniey said...

kelakar laaaaa....hehheee

Ezniey said...

Suka membaca...
meh laa baca kisah di korea..hehehe


http://ezniey.blogspot.com/2010/06/sakura-hatiku-di-korea-18-jun-23-jun.html

Post a Comment